Do trzech razy sztuka

Każdy z nas lubi niespodzianki. Nasza pojawiła się w czwartkowy poranek, kiedy to obudził mnie nieznany głos dobiegający z mieszkania. Chwilę później razem z Jessicą wyjrzałyśmy na zewnątrz. W pokoju, w którym wcześniej mieszkała Maggie, pojawiły się nowe walizki. Kiedy zdezorientowane próbowałyśmy przypomnieć sobie jakąś informację, która być może umknęła naszej uwadze, z łazienki wyszła uśmiechnięta, drobna dziewczyna. Nicoletta pochodzi z Grecji i przyjechała na praktykę w szkole językowej do pobliskiej miejscowości- Jesi. W związku z tym, że do rozpoczęcia pracy zostało jej parę dni, a mieszkanie nie było jeszcze gotowe, przez pewien czas zostanie u nas. Dzielenie mieszkania z osobami z tak wielu różnych narodowości jest tutaj jednym z najbardziej interesujących doświadczeń, gdzie przestrzeń 100 m2 staje się miejscem, które łączy wiele odrębnych kultur, tradycji i zwyczajów.

SONY DSC

Ostatni tydzień spędziłam intensywnie, starając się jak najlepiej pogodzić spotkania z grupami, pracą nad raportami oraz znaleźć czas na zwiedzanie, próbując przy tym nie zapominać o przygotowaniach do obrony pracy licencjackiej po zakończeniu projektu. Wszystko po to, aby zbliżającą się majówkę spędzić z czystym sumieniem i pustą głową na długo wyczekiwanej podróży po Włoszech.

Jedną z rzeczy, która zajmowałam się w ostatnich dniach było kontaktowanie polskich sklepów sprzedających włoską odzież, w celu zebrania informacji o preferencjach klientów i sprzedaży produktów. Zadanie z początku wydawało się łatwe, ale wraz z kolejnymi telefonami coraz ciężej było utrzymać entuzjazm. Wielu właścicieli nie dysponowało czasem, w sklepie nie było osoby uprawnionej lub nie każdy chciał udzielać informacji. Mimo to udało mi się poznać kilka opinii i wyciągnąć wnioski, które pomogą nam w dalszej realizacji projektu.

25-ego kwietnia Włosi celebrują L’Anniversario della Liberazione d’Italia, zwane także Festa della Liberazione czyli Święto Wyzwolenia Włoch spod panowania faszystów. Ulice Ancony zakwitły zielono- biało- czerwonymi kolorami, pojawiło się wiele straganów, a obchodom towarzyszyły różne wydarzenia. W ten dzień wybraliśmy się całą grupą na małą wycieczkę, podążając śladami nieodkrytych części miasta. Tym razem celem naszej wyprawy była położona przy morzu ‘_Grota Azzurra’, _co znaczy ‘niebieska jaskinia’. Do tego miejsca próbowaliśmy dotrzeć już dwa razy wcześniej, niestety nie udało nam się znaleźć żadnej ścieżki, która mogłaby nas tam zaprowadzić. Po rozmowie ze znajomymi mieszkańcami miasta, dowiedzieliśmy się gdzie znajdziemy „ukrytą” drogę. Zgodnie z przysłowiem „do trzech razy sztuka”, wreszcie udało nam się zejść na piękną kamienistą plażę. Jaskinia, którą chcieliśmy zobaczyć okazała się być bardzo blisko, ale żeby do niej dotrzeć trzeba… przepłynąć! Niestety na takie przyjemności, ze względu na pogodę, musimy jeszcze trochę poczekać.

SONY DSC

W niedzielne popołudnie każdy z nas miał inne plany, dlatego ja zdecydowałam się na samotną wycieczkę po okolicznych miastach. Pierwszym przystankiem było Rimini. Do tej pory miasto było mi znane tylko ze względu na długie, piaszczyste plaże, które latem przyciągają wiele turystów. Wycieczkę zaczęłam od zwiedzenia historycznej części miasta. Tamtego dnia tętniło ono swoim życiem, ze względu na odbywający się maraton. Po godzinie zwiedzania zdecydowałam odpuścić sobie pobyt na plaży i wsiadłam do pociągu w kierunku Ancony, żeby z przesiadką w Pesaro wyruszyć do zapowiadającej się bardzo interesująco miejscowości o nazwie Urbino. To przepiękne renesansowe miasto, stanowiące miejsce urodzenia Rafaela Santi,  wpisane jest obecnie na listę UNESCO. Przyciąga nie tylko turystów, ale także wielu artystów, o czym sama przekonałam się spotykając wielu ludzi rysujących na ulicach otaczająca architekturę. W obrębie murów miasta znajduje się miedzy innymi Pałac Książęcy, będący obecnie siedzibą Narodowej Galerii w regionie Marche, neoklasycystyczna katedra, dom Rafalela Santi czy wiele małych renesansowych kościołów.

10489894_908466969211756_1493688026403486827_n

Długi majowy weekend spędzimy daleko poza Anconą, kierując się w stronę (mam nadzieję) słonecznej Toskanii. Szczegóły już za tydzień! 😉

Napisz swoją własną historię: http://kato.aiesec.pl/GlobalCitizen 🙂