Dominika dzięki AIESEC wyjechała na Sycylię

Dołączyłam do AIESEC w październiku 2012 roku i do dziś z sentymentem i uśmiechem na twarzy wspominam swoją pierwszą konferencję. Przez 3 dni miałam okazję poznać całą organizację od środka, jej kulturę i ludzi, którzy wcześniej już działali w organizacji. Na konferencji zostałam przydzielona do projektu Enter Your Future, w którym zajmowaliśmy się realizacją warsztatów kulturowo – językowych w liceach na całej Lubelszczyźnie. Pracowałam w sześcioosobowym teamie, w którym każdy miał przydzieloną działkę, w której pracował. W zespole byłam odpowiedzialna za kontaktowanie szkół ponadgimnazjalnych i firm. Dzięki obszarowi External Relations zdobyłam wiedzę z zakresu sprzedaży i negocjacji. Ponadto poznałam 10 niesamowitych ludzi z 9 krajów, którzy przyjechali do nas z 4 kontynentów świata.

Kolejnym krokiem w organizacji był dla mnie wyjazd na konferencję narodową, która miała miejsce w Starachowicach. Konferencja wywarła na mnie wielkie wrażenie, ponieważ miałam okazję poznać ludzi działających w AIESEC w całej Polsce i wymienić się z nimi doświadczeniem, pomysłami i wiedzą. Ta konferencja dała mi nowy zastrzyk energii i motywacji do kolejnych działań w organizacji.

Po za kończeniu projektu, w którym pracowałam dość długo zastanawiałam się co mogę zrobić jeszcze w AIESEC. Zbliżał się czas wakacji i więcej znaków zapytania jak wykorzystam te 3 miesiące. Wtedy zdecydowałam się na uczestnictwo w projekcie Global Citizen- odbycie wolontariatu za granicą.

Swoją przygodę z Global Citizen rozpoczęłam 21 lipca. Wtedy tak naprawdę nie wiedziałam czego mogę się spodziewać po wyjeździe, co tam się wydarzy i jak wolontariat wpłynie na moje życie. Decyzja o udziale w projekcie była spontaniczna, nie do końca przemyślana. Zdecydowałam się zaaplikować by przeżyć przygodę życia, sprawdzić siebie oraz poznać ludzi z całego świata. Moja przygoda w poszukiwaniu wolontariatu zaprowadziła mnie na Sycylię a dokładnie do Katanii- miasta u stóp Etny.

Projekt Shake Your Summer, w którym brałam udział polegał na byciu animatorem przy klubach na plaży. Każda grupa osób była odpowiedzialna za inne Lido (klub na plaży). Mój zespół składał się z ludzi z Polski, Meksyku, Serbii, Węgier i Rosji. Naszym głównym zadaniem było prowadzenie aktywności skierowanych dla dzieci i dorosłych. Każdego dnia tańczyliśmy, bawiliśmy się z dziećmi oraz zachęcaliśmy ludzi do wysiłku fizycznego w postaci aqua aerobic. Wolontariat był idealnym połączenie pracy i przyjemności, ponieważ cały dzień spędzaliśmy na plaży z lokalnymi mieszkańcami.

Co tak naprawdę zapamiętam z tej praktyki ? Uśmiech i radość lokalnych mieszkańców kiedy przychodziliśmy do pracy, zaangażowanie dzieci, które z dużą chęcią brały udział w zabawach prowadzonych przez nas oraz to, że zmieniliśmy świadomość ludzi na temat uczenia się języka angielskiego, który pomaga w codziennej komunikacji z obcokrajowcami.

To były najlepsze 6 tygodni mojego życia. Tak naprawdę nie mogłam wymarzyć sobie lepszego miejsca by spędzić wakacje. Poznałam 40 niesamowitych ludzi z 20 krajów, objechałam całą wyspę, przeżyłam wiele ciekawych przygód oraz  spróbowałam wszystkich sycylijskich przysmaków. Do końca życia zapamiętam widok  spadających gwiazd na Etnie, spanie na plaży i budzenie się o wschodzie słońca oraz pływanie w morzu o północy. Ale najważniejszą rzeczą, którą zyskałam to grono przyjaciół.

Jeżeli chcesz przeżyć przygodę tak jak ja oraz chcesz poznać siebie projekt Global Citizen jest idealny dla Ciebie. Ja nie bałam się zaryzykować, aby odmienić swoje życie przez 6 tygodni. Teraz wiem, że moją pasją jest podróżowanie. W przyszłości chcę wyjechać kolejny raz z Global Citizen, ale już dalej, do Azji.

Obecnie pełnię funkcję Koordynatora projektu Enjoy my Origin- projektu skierowanego do szkół podstawowych i gimnazjalnych. Dzięki AIESEC poznałam ludzi z całego świata i dowiedziałam się wiele o ich kulturach, zwyczajach i poglądach. AIESEC nauczyło mnie pracy w grupie, zarządzania swoim czasem. Dzięki organizacji zdobyłam wiedzę z zakresu marketingu, finansów i sprzedaży. Zamierzam kontynuować moją przygodę z AIESEC, gdyż wciąż pojawiają się nowe możliwości, z których chce skorzystać. Mam dopiero 20 lat a doświadczenie, które zdobyłam w organizacji jest bezcenne. Dominika Siudak