“Nigdy nie zrozumiemy na czym tak naprawdę polega praca w zespole i zarządzanie nim, aż do momentu w którym tego doświadczymy”

Do organizacji dołączyłam dokładnie 2 lata temu. Od razu trafiłam do działu Komunikacji i Marketingu, do projektu PR & Media Management. W tym samym czasie zaaplikowałam również do drugiego projektu jakim były Dni Kariery PR – odpowiadałam z resztą grupy za promocję tych największych w Polsce targów pracy, staży i praktyk. Działanie w dwóch zespołach naraz brzmi na pozór dość wymagająco, zwłaszcza jeśli mówimy o projekcie Dni Kariery, który jest dość pochłaniający i wymaga sporo zaangażowania.

Było trudno, czasami doba nie wystarczała ale dzięki temu doświadczeniu zdałam sobie sprawę, że dam radę robić o wiele więcej niż mogłam to sobie wcześniej wyobrazić.  Sposobem na pogodzenie wszystkich tych aktywności w AIESEC i studiów jest umiejętność zarządzania sobą w czasie, którą nabyłam działając w organizacji i którą cały czas rozwijam.

Po 3 miesiącach działania w dwóch projektach promocyjnych naraz, nauczyłam się więcej niż w 3 lata studiów, które bardzo mocno łączyły się z moją działalnością w AIESEC. Studia na kierunku Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej ze specjalizacją Public Relations, przygotowały mnie bardzo dobrze do zawodu ale wyłącznie po stronie teoretycznej. AIESEC pozwolił mi się sprawdzić w praktyce. Odpowiadałam m.in. za kontaktowanie dużych mediów, tworzenie materiałów prasowych oraz obsługiwanie social mediów. Miałam szansę współpracować z korporacjami, pełniących rolę Partnerów Strategicznych i Wspierających ówczesnej edycji Dni Kariery. Poznałam nie tylko tajniki PR-u i Marketingu, dowiedziałam się jak wygląda Employer Branding „od kuchni”, a także wielokrotnie sprawdziłam się w zarządzaniu sytuacją kryzysową, co bardzo mocno wpłynęło na mnie personalnie.

Dzięki temu stałam się o wiele bardziej świadoma swoich zalet i wad, nad którymi cały czas staram się pracować. Pozornie pozytywne cechy charakteru okazały się w moim przypadku dość sporymi wadami, które ukazywały się w sytuacjach ściśle związanych z moją działalnością w organizacji.  Uświadomiłam sobie, że ciągłe dążenie do perfekcji, ogromne zaangażowanie (pracoholizm?) i czasami zbyt realne podejście do rzeczywistości mogą okazać się sporymi przeszkodami w pracy z innymi ludźmi jak i nad samym sobą.

W marcu br. czułam się już wystarczająco gotowa do objęcia swojej pierwszej w życiu pozycji liderskiej. Byłam odpowiedzialna za projekt, w którym działałam wcześniej jako członek teamu. Wspierałam większość działań naszego Oddziału Lokalnego po stronie PR-owej i komunikacyjnej. Miałam przyjemność pracować z 4 innymi, bardzo różniącymi się od siebie charakterem dziewczynami, co było dla mnie sporym wyzwaniem. Nigdy nie zrozumiemy na czym tak naprawdę polega praca w zespole i zarządzanie nim, aż do momentu w którym tego doświadczymy. Po dziewięciu miesiącach projekt dobiegł końca i miałam już swojego następcę.

Zdecydowałam się aplikować do Zarządu Oddziału Lokalnego na stanowisko Wiceprzewodniczącej ds. Komunikacji i Marketingu. Było to dla mnie ogromnym wyzwaniem. Sześć etapów rekrutacji, m.in. testy HR-owe na managerów wyższego szczebla prowadzone przez zewnętrzną firmę i w sumie 5-tygodniowa rekrutacja aby objąć 50-osobową wówczas strukturę składającą się z 9 zespołów i 3 koordynatorów.

Udało się i z 8-miesięcznej perspektywy bycia w Zarządzie i 2 latach spędzonych w organizacji mogę szczerze powiedzieć, że to było najlepsze doświadczenie w moim życiu, dzięki któremu poznałam niesamowitych ludzi z całego świata, wzięłam udział w profesjonalnych szkoleniach marketingowych (prowadzonych m.in. przez Google, Unilever, PZU), poznałam swoje mocne i słabe strony. Język angielski stał się dla mnie drugim j. ojczystym, a nabyte jak dotąd twarde umiejętności związane z marketingiem i PR-em pomogły mi niejednokrotnie zrobić krok w kierunku spełnienia swoich celów personalnych (m.in. dostarczanie szkoleń i warsztatów na różnego rodzaju konferencjach).

Aktualnie poza pełnieniem funkcji Wiceprezydenta ds. Komunikacji i Marketingu, zajmuję również stanowisko Marketing & Communication Entity Coach’a w strukturach wspierających AIESEC  w Wielkiej Brytanii.

Jakie mam plany na przyszłość?

Aplikacja do Oddziału Narodowego w AIESEC UK lub rekrutacja do partnerów narodowych AIESEC takich jak: Unilever, Procter & Gamble lub Nestlé.

Aplikuj do AIESEC Kraków!