6 sposobów na zwalczenie Twoich lęków

Każdy z nas zmaga się z codziennym stresem. Często dotyczy on publicznych przemówień, nawiązania kontaktu z różnymi osobami, strach pourazowy (że coś stanie się znowu), strach przed tym, co dzieje się gdzieś niedaleko nas. Dlatego musimy nauczyć się sztuczek, które dadzą ulgę naszemu życiu, kiedy zaczniemy je w nie wprowadzać. Oto 6 sposobów na to, jak poradzić sobie ze strachem codziennym.

1.Wyluzuj się, daj sobie czas

To niemożliwe, by myśleć z otwartym umysłem, kiedy jesteśmy przepełnieni strachem. Przyspieszone tętno, bijące serce, uczucie paniki – to skutki działania adrenaliny. A więc, pierwszym krokiem będzie uspokojenie się na 15 minut. Wyjdź na spacer, wypij herbatę, weź gorącą kąpiel. Kiedy już się uspokoisz i poczujesz się lepiej, będziesz w stanie zdecydować jakie kroki podjąć.

pexels-photo

2. Postaw się strachowi

Unikanie go tylko go pogarsza. Prosty przykład. Boisz się jeździć windą? Wsiądź do niej i poczuj ten strach, trzymaj go, dopóki nie odejdzie. Cokolwiek poczujesz, jeśli staniesz z tym twarzą w twarz, to już zrobiłeś ogromny progress, a lęk przed windą powinien zacząć powoli zanikać.

photo-1445251836269-d158eaa028a6

3. Wizualizacja

Zamknij oczy, wyobraź sobie miejsce, które kojarzy Ci się z bezpieczeństwem i spokojem. To może być obraz Ciebie spacerującego plażą, może leżącego na łóżku z ulubionym pupilem albo jakieś wesołe wspomnienie z lat dzieciństwa. Pozwól pozytywnym uczuciom ogarnąć Cię całego i zobacz jaki zrelaksowany jesteś.

4. Rozmowa z bliską osobą

Mówienie o swoich obawach na głos, na forum, od razu odbiera ich „straszność”. Kiedy sami usłyszymy, czego się tak naprawdę boimy – często wyda się nam to śmieszne! Dlatego ważne jest, by mieć taką osobę, której powiemy wszystko, a ona sprowadzi nas na ziemię.

city-sunny-couple-love-large

5. Nie wybieraj z pozoru najłatwiejszej opcji

Wielu ludzi w afekcie problemów wybiera alkohol czy narkotyki, by poczuć ulgę i odsunąć się choć na trochę od tego, co się u nich dzieje, od tego, co ich dręczy. Tak naprawdę te środki nie robią nic poza pogarszaniem spraw. Pod wpływem jesteśmy bardziej podatni na nerwowość i to tak naprawdę w tym momencie wszystko się może rozsypać, wszystko, co do tej pory robiliśmy w dobrym kierunku.

6. Nagradzaj się!

Podniosłeś już tego ogromnego pająka? Wykonałeś telefon, którego się tak bardzo obawiałeś? Świetnie! Nagródź się za te małe sukcesy. Idź na masaż, do kina, kup dobrą książkę. Im szybciej zaczniesz kojarzyć przezwyciężanie lęków z nagrodami dla ciała czy umysłu, tym lepiej będzie Ci to szło i lada moment staniesz się człowiekiem, który jest nieustraszony!